טיפים מועילים שיעזרו לך להגן על חשבון הפייסבוק שלך מפני פריצה

סדרת מאמרי סייבר

פייסבוק הוא אתר רשת חברתית המסייע בתקשורת ובידור על ידי חיבור אנשים עם חבריהם. לפייסבוק יש מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים ומשתמשים יומיים. אומרים שהיא פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית ביותר בעולם ומשמשת אנשים בכל רחבי העולם.

המלצות לאבטחת חשבון הפייסבוק שלך

עם זאת, קיימים לא מעט סיכונים בשימוש בפייסבוק מכיוון שניתן לפגוע בחשבונך. להלן מספר טיפים מועילים שיעזרו לך להגן על חשבון הפייסבוק שלך מפני פריצה:

  • הגדר פרטי זיהוי ראשיים ומשניים לצורך שחזור חשבון (הגדרת מייל וטלפון חלופי ומשתמשים נאמנים)
  • ודא שיש לך סיסמה חזקה לחשבונך. זה יקשה על האקרים לפרוץ לחשבון שלך באמצעות התקפות “ניחוש סיסמאות" (Brute Force).
  • שימוש במחרוזת באורך 8 תווים לפחות עם אותיות גדולות, אותיות קטנות, מספרים וסמלים אמור להספיק.
  • השתמש באימות דו-שלבי (2Factor Authentication) בחשבון הפייסבוק ובכל שאר החשבונות שלך. המשמעות היא שכאשר מישהו ינסה להיכנס לחשבון שלך, הוא יצטרך גם את שם המשתמש והסיסמה שלך וגם קוד נוסף שנשלח לטלפון או לכתובת הדוא"ל שלך לפני שהוא יכול להיכנס.
  • בדוק לעיתים דחופות את הגדרות האבטחה של חשבונך.
  • עדכן את הגדרות הפרטיות שלך כך שתוכל לשתף את מה שאתה רוצה רק עם האנשים שאתה רוצה.
  • שנה את הסיסמה לעתים קרובות ואל תמחזר סיסמאות, כל חשבון עם סיסמה ייחודית משלו.
  • התקן אנטיוירוס במחשב ובטלפון.
  • לא לפתוח קישורים לא מוכרים במייל או בהודעות SMS ולא להזין פרטים, תמיד להיכנס לחשבונות בצורה יזומה ולא מקישור ששולחים.

מהי התקפת פישינג \ התקפת דיוג

התקפת פישינג היא טכניקה של גניבת זהות שבה התוקף משתמש בדוא"ל מזויף במטרה לקבל גישה למידע האישי שלך. מטרת ההתקפה היא לגנוב את זהותך, חשבון הבנק, הסיסמה, מספרי כרטיס האשראי וכו '. הדבר נכון כמובן גם לגבי הודעות SMS.

כדי להימנע מהתקפת התחזות, עליך להיזהר מפתיחת הודעת דוא"ל \ SMS שנראית שמגיעה משולח שאינו מהימן. אם אינך בטוח לגבי השולח אז עדיף לא לפתוח את ההודעה ולא ללחוץ על קישורים כלל.

בהתקפות פישינג או התקפות דיוג, נעשה שימוש בהודעות דוא"ל, הודעות SMS או אתרים שנראים אמיתיים אך למעשה מזויפים. כך שכאשר אתה מספק מידע רגיש כמו סיסמאות, ואינך יודע את מקור ההודעה, זה מקשה על גילוי ההונאה.

ניתן להימנע מהתקפות אלה על ידי מניעת פתיחה של מיילים ואתרים חשודים וצריכים להיות מודעים לאיך שהם נראים. כלל ברזל – תמיד תפתחו את האתר שאתם רוצים להתחבר אליו בצורה יזומה בדפדפן שלכם במקום ללחוץ על קישור שנשלח אליכם!!

קצת לגבי התחזות ברשת

התחזות מקוונת היא פשע לכל דבר ברשת האינטרנט, בטכניקה זו, העבריין יוצר בדרך כלל פרופיל מקוון עם המידע האישי של הקורבן ותצלומים מאתרים וחשבונות שמהם הצליח לאסוף אותם. לאחר מכן הוא מנסה ליצור קשר עם אנשים שמכירים את הקורבן ובסופו של דבר מבקשים כסף או טובות הנאה אחרות. לעיתים לא מובן כלל המניע של העבריין.

על מנת להימנע מאיתור, בדרך כלל בחשבון המזויף יש מידע מועט מאוד על הרקע והמיקום של האדם. שלא כמו סוגים אחרים של הונאה, התחזות מקוונת נעשית לפעמים ללא כל מטרה ברווח כספי. קורבנות הונאה מסוג זה עלולים לחוות בלבול, בושה או השפלה כתוצאה מכך.

במקרה שכזה תזכרו זוהי עבירה לכל דבר וניתן לדווח על כך למשטרה.
במקביל, מומלץ מאוד לדווח לפייסבוק על הפרופיל המתחזה בכדי להביא לסגירתו, ניתן לדווח על כך בקישור הבא:
https://he-il.facebook.com/help/contact/169486816475808

כמו כן תכירו את המרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר הזמין לכל אזרח בטלפון 119:

מעוניין במידע נוסף ?