מהן המטרות העיקריות של בדיקת חדירות לעסק?

סדרת מאמרי סייבר

שוקלים האם לבצע בדיקת חדירת לעסק? מוטב כי תבינו קודם כל מהן המטרות העיקריות של הבדיקה. לאחר שתכירו את המטרות העיקריות, תוכלו להבין עד כמה הבדיקה הזאת היא חיונית עבורכם. במאמר הבא החלטנו לרכז עבורכם את כל המטרות העיקריות של הבדיקה הספציפית הזאת. כך שתוכלו להחליט באופן אפקטיבי האם מבדק חוסן הוא הכרחי מבחינתכם או שלא. בשורה התחתונה אתם אלה שמכירים את העסק שלכם בצורה הכי טובה שיש. אתם אלה שתדעו האם הבדיקה הזאת יכולה לתרום או שלא. הרי אין שום טעם שתעשו החלטה שאיננה יכולה לתרום לעסק שלכם בראייה לטווח הרחוק.האקר \ בודק חדירות עם קפוצ'ון ומחשב

מהי בדיקת חדירות?

מבדק חדירות זוהי בעצם שיטה לבחון את רמת האבטחה בעסק מסוים. כלומר עד כמה המערכות שבהן משתמש הארגון עמידות בפני מתקפות כאלה או אחרות. כפי שאנו יודעים מתקפות סייבר הם דבר שבשגרה, ולכן כל עסק חייב לדעת כיצד להתמודד איתן. באמצעות הבדיקות הללו אנשי מקצוע תוקפים את המערכות במודע כדי להבין את תמונת המצב. הבדיקה הזאת יכולה להיות בדיקה תקופתית או בדיקה המגיעה בגלל סיבות כאלה או בגלל סיבות אחרות.

תחפשו את נקודת התורפה

קשה מאוד לדעת מראש מהן נקודות התורפה של העסק מבחינת אבטחה. על ידי מבדק חוסן ניתן לקבל את תמונת המצב המלאה בכל מה שקשור לאבטחה. אחרי המבדק ניתן לראות בצורה ברורה מהן נקודות התורפה של העסק, וניתן לחשוב על רעיונות כדי לשפר את רמת האבטחה. אם לא תדעו מהן נקודות התורפה יהיה לכם קשה מאוד לנקוט בפעולות שונות שנועדות לשפר את האבטחה. אל תשכחו כי רמת האבטחה חייבת להיות בשיאה על מנת שתוכלו להיות רגועים. הנושא הופך להיות משמעותי יותר אם ישנו חשש לדליפת מידע של לקוחות לידיים הלא נכונות.

לבחון את מערכות האבטחה בזמן אמת

רכשתם מערכות אבטחה חדשות לעסק? יהיה לכם קשה מאוד לבחון אותם, הדרך היחידה לבחון מערכות אבטחה היא על ידי ניסיונות פריצה אמיתיים. בדיקת חדירות תאפשר לכם לדעת באמת רק רמת היעילות של מערכות אבטחה. תוכלו לדעת האם מערכות האבטחה מספקות את הסחורה או שהן מביאות איתן חורים רבים. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם סומכים על מערכות אבטחה שלא יספקו את הסחורה. מערכות אבטחה שבמציאות לא יעשו את העבודה שהבטיחו לכם שהן עושות.

חיסכון כספי אפשרי במניעת פריצות

כל פריצה למערכות הארגון תביא איתה להוצאה כספית גבוהה במיוחד, בטח אם זולג מידע לידיים הלא נכונות. אנו שומעים כל הזמן שהאקרים פורצים למחשבים של עסקים על מנת לדרוש כופר על המידע שברשותם. מבדק חדירות יסייע לכם למנוע פריצות עתידיות, ובכך יכול גם לסייע לכם לחסוך הרבה מאוד כסף. כך שגם אם העלות של המבדק היא לא עלות זולה, ברוב המקרים היא תהיה משתלמת. תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם יודעים כי אף אחד לא יכול לחדור אל תוך מערכות העסק.

תמונה של איש סייבר

למנוע אי נעימות אל מול הלקוחות

המטרה שלכם היא תמיד לשמור על נראות טובה בעיניהם של הלקוחות שלכם. הרי אם הלקוחות לא רואים אתכם בצורה חיובית, הם ככל הנראה לא יהיו לקוחות שלכם. פרצות אבטחה הן ללא ספק מהאלמנטים שעשויים לשנות את כל התדמית של העסק. מהסיבה הזאת חשוב מאוד כי העסק שלכם יהיה מאובטח מקצה לקצה ללא חורים. מבדק חוסן יאפשר לכם לדעת כי אין לכם סיבה אמיתית לחשוש. העסק שלכם נמצא במקום הכי טוב שיש, והלקוחות יכולים להיות רגועים. הלקוחות יקבלו רושם כי המידע שהם מספקים לכם נמצא בידיים הכי בטוחות שיש.

הכינו את עצמכם לכל תרחיש מראש

אפילו אם העסק שלכם הוא עסק קטן, אסור לכם לחשוב כי לעסק שלכם לא יפרצו. האקרים יכולים לפרוץ לעסקים קטנים או לעסקים גדולים. מבחינתם פריצה למערכות של עסקים קטנים היא אפילו פשוטה יותר מאשר פריצה למערכות של עסקים גדולים. לכן בדיקת חדירות תאפשר לכם לדעת כי גם העסק שלכם מוגן מפני פריצות של האקרים. אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי, כי אז כל העבודה שתצטרכו לעשות תהיה מורכבת יותר.