כיצד להגן על החברה שלך מפני איומי סייבר

סדרת מאמרי סייבר

מאמר זה מציג כמה מהצעדים שחברות צריכות לנקוט כדי להגן על עצמן מפני האקרים, פושעי רשת ואיומים פוטנציאליים אחרים.

אלה חלק מהצעדים החשובים ביותר שחברות צריכות לנקוט כדי להגן על עצמן מפני מתקפות סייבר:

תמונה של מבט על של סטודנטית ללימודי סייבר אונליין

  • לימוד ומודעות עובדים על מתקפות פישינג וכיצד לזהות מיילים חשודים
  • אבטחת נתוני חברה רגישים
  • שימוש באימות דו-שלבי
  • שמירה על תוכנות ומערכות הפעלה מעודכנות
  • ביצוע מבדקי חדירות תקופתיים לכלל המערכות
  • דימוי תקיפות על הארגון וחשיפת נקודות תורפה

בדיקת חדירות

נתמקד רגע באחד המושגים שהוזכרו כאן – בדיקת חדירה, הבדיקה למעשה מהווה בחינה מעמיקה של אבטחת הרשת\תשתית או אפליקציה, עוזרת לזהות נקודות תורפה אפשריות לפני שהן מנוצלות על ידי התוקפים.

בדיקות חדירה משמשות לעתים קרובות כאשר ארגונים שוקלים לבצע שינויים בתשתיות שלהם, כגון יישום טכנולוגיות חדשות או שדרוג תשתיות. כמו כן כמובן שניתן להשתמש בה לבדיקת סוגים אחרים של מערכות, כגון אפליקציות ויישומי אינטרנט.

שתי סיבות עיקריות לשימוש במבחן חדירה:

  1. להעריך את החוסן הכולל של מערכת כנגד התקפות אפשריות
  2. להעריך עד כמה יעילות בקרות האבטחה בארגון

בדיקות חדירה נערכות על מנת לאבחן את החולשה באבטחת המערכת, על ידי הדמיה של התקפה ולכן במידה ובדיקת החדירה מתוכננת היטב היא תזהה נקודות תורפה שלא בהכרח מודעים להן.

מתקפות פישיניג \ מתקפות דיוג

הנדסה חברתית ופישינג

כעת נעבור למושג נוסף שהזכרנו – התקפת פישינג או התקפת דיוג.

התקפות פישינג הופכות יותר ויותר פופולריות ומתוחכמות בימים אלה. כתוצאה מכך, עלינו לחנך את עצמנו ואת עובדינו ולהיות מודעים לסימנים של התקפת דיוג פוטנציאלית.

  1. דע עם מי אתה מתקשר: אם מישהו מבקש את המידע הרגיש שלך, ודא שאתה יודע מי הוא. הרבה פעמים אנשים התוקפים יוצרים אתרים בעלי מראה רשמי שנראים כמו האתר האמיתי כדי לגנוב את הנתונים שלך. השווה את מה שהם מבקשים לבין מה שבדרך כלל היית מתבקש בעת כניסה לחשבונות כמו פייסבוק, גוגל, אמזון, חשבון הבנק או כל שירות אחר.
  2. שים לב לשגיאות כתיב: התוקפים לא תמיד מאייתים היטב את התוכן ולרוב טועים בהודעות ובמיילים שלהם. טעויות אלה עלולות לחשוף את הונאתן עוד לפני השלב בו הם מנסים לגנוב את הנתונים שלך.

המלצות

כמה כללי אצבע:

  1. אין לחשוף מידע אישי בדוא"ל בהודעות, או בשיחות טלפון עם אנשים זרים.
  2. יש לאפשר אימות דו שלבי (2Factor Authentication) בחשבון מדיה חברתית, חשבונות בנקיים ואתרים אחרים שבהם המידע האישי שלך משותף.
  3. בדוק תמיד את כתובת האתר לפני הכניסה.
  4. שנה את הסיסמאות שלך באופן קבוע, וודא שהן ייחודיות לכל אתר